Integracja Sensoryczna

Do mózgu dziecka docierają informacje, które płyną z naszych zmysłów, zostają one w nim rozpoznane, zinterpretowane i wykorzystane w odpowiednim działaniu – proces ten nosi nazwę integracji sensorycznej.

Niestety u dużej liczby dzieci proces ten jest zakłócony i wymaga rozpoczęcia terapii. Dzięki której poprawia się funkcjonowanie układu nerwowego.

Metoda Integracji Sensorycznej (SI) przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

 

Terapia SI jest lubiana przez dzieci. Odbywa się w dużej sali, która wyposażona jest w specjalistyczne przyrządy (platformy, huśtawki, deskorolki, piłki, skoczki, zabawki),  których celem jest stymulacja systemu dotykowego, wzrokowego, słuchowego i węchowego.

 

Integracja sensoryczna szczególnie polecana jest dzieciom które:

- unikają aktywności ruchowej

- są powolne i niezgrabne ruchowo

- mają trudności w jeździe na rowerze, łapaniu piłki, skakaniu na jednej nodze,

- mają słabą równowagę, potykają się lub przewracają

- mają trudności z rysowaniem, wycinaniem, wiązaniem sznurowadeł

- są nadmiernie ruchliwe lub zbyt powolne

- mają trudności z koncentracją

- są nadwrażliwe na dotyk

- są nadwrażliwe na hałas

- nie reaguje na bodźce bólowe

- mają zaburzenia mowy

- mają trudności w nauce czytania i pisania

- mają zaburzenia ze spektrum autyzmu

 

Rozpoczęcie terapii SI poprzedzone jest dokładną diagnozą dziecka.





Joomla 1.5 free themes, business hosting service.