Indywidualne Badanie Gotowości Szkolnej PDF Drukuj Email

 

Rozpoczęcie nauki w szkole to jeden z przełomowych momentów w życiu każdego dziecka, dlatego do dalszego prawidłowego rozwoju dziecka niezwykle ważny jest jego dobry start w szkole.

 

Dziecko, które jest gotowe do podjęcia nauki bez trudu przystosuje się do zupełnie innego trybu życia, jakim  jest praca w grupie rówieśników pod kierunkiem dorosłego. Wykaże się odpornością na wysiłek fizyczny, stres  związany z ocenianiem i rywalizacją, nauczy się respektowania ustalonych reguł, opanuje działania i pojęcia matematyczne oraz umiejętność czytania i pisania, rozwinie swój intelekt i potencjał.

 

Niestety gotowość do podjęcia nauki nie jest czymś co dziecko osiąga automatycznie w pewnym wieku. Proces ten uzależniony jest od wrodzonych możliwości dziecka jego umiejętności oraz wychowania rodzinnego i przedszkolnego.

 

Jak wykazują badania co trzecie  dziecko w Polsce na początku nauki w szkole nie jest do niej gotowe. Nieprzezwyciężone trudności, braki czy opóźnienia rozwojowe stają się więc przyczyną wielu różnych trudności.

 

Nie wiesz, nie jesteś pewien czy Twoje Dziecko osiągnęło gotowość szkolną – sprawdź ! Zapisz dziecko na Indywidualne Badanie Gotowości Szkolnej.

 

Celem Indywidualnego Badania Gotowości Szkolnej jest ustalenie czy Państwa Dziecko osiągnęło już poziom rozwoju, który pozwoli mu sprostać wielu obowiązkom szkolnym.

 

Na Indywidualne Badanie Gotowości Szkolnej składają się cztery 60 minutowe spotkania :

 

  • Pierwsze spotkanie – rozmowa z Rodzicami i Dzieckiem, badanie logopedyczne, orientacyjne badanie słuchu, badanie lateralizacji, ocena poprawności chwytu i sprawności manualnej.

 

  • Drugie spotkanie – badanie poziomu sprawności intelektualnej oraz funkcji poznawczych cz. 1,  (ocena funkcji takich jak uwaga, pamięć, koncentracja, funkcjonowanie analizatorów – analiza i synteza wzrokowa i słuchowa, umiejętności matematyczne, rozwój fizyczny).

 

  • Trzecie spotkanie - badanie poziomu sprawności intelektualnej oraz funkcji poznawczych cz. 2, ocena rozwoju emocjonalno-społecznego czyli umiejętność nawiązywania kontaktu, adekwatnego reagowania, radzenia sobie z porażką, motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego.

 

  • Spotkanie czwarte – omówienie z Rodzicami wyników badań.

 

 

Badanie przeprowadza:

mgr Urszula Korbiel

specjalista i terapeuta wczesnego wspierania rozwoju dziecka, logopeda

 

Diagnoza Gotowości Szkolnej w Krakowie:

 

Kraków – Podgórze

os.Cegielniana

 

Kraków - Krowodrza

ul. Stachiewicza

 

tel. kom. 507 315 028

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Terminy Indywidualnego Badania Gotowości Szkolnej  – ustalane są indywidualnie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej lub e-mailowej.

 

Po zakończonym badaniu Rodzice otrzymują pisemną opinię oraz szczegółowe informacje jakiej pomocy potrzebuje dziecko, aby osiągnąć pełną dojrzałość szkolną.

Wynik badania oraz rozmowa ze specjalistą pomogą Wam Rodzicom podjąć decyzję czy zapisać dziecko do klasy pierwszej czy do zerówki.

 

Nie czekaj ! Rekrutacja do szkół i przedszkoli odbywa się już w marcu !

 

Już dziś zapisz swoje Dziecko na Indywidualne Badanie Gotowości Szkolnej

 

Serdecznie zapraszamy!

  Joomla 1.5 free themes, business hosting service.