Rozwój spostrzegania wzrokowego w 2 roku życia PDF Drukuj Email

 

 

Drugi rok życia to czas dynamicznych zmian w poznawaniu świata, ale także okres ćwiczeń koordynacji – wzrokowo ruchowej. Dziecko w tym wieku łączy posiadane umiejętności tj. spostrzeganie wzrokowe, sprawność motoryczną, rozumienie mowy.

 

Dzięki tym umiejętnością dokonuje kategoryzacji na podstawie spostrzeganych podobieństw lub różnic  dlatego potrafi:

-  umieszczać klocki w otworach o zróżnicowanym kształcie

-  umieszczać klocki w otworach zróżnicowanych wielkością

-  budować szeregi i wieże z klocków

-  dobierać  części obrazka do jego całości

-  dobierać pary zabawek

-  dobierać pary: przedmiot i odpowiadający mu obrazek

 

Jeśli dziecko rozpoczęło wczesną naukę czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej potrafi również rozpoznać zapisane samogłoski i wyrażenia dźwiękonaśladowcze.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bibliografia

  Joomla 1.5 free themes, business hosting service.