Newsletter
Rozwój spostrzegania wzrokowego w 2 roku życia |
![]() |
![]() |
![]() |
Drugi rok życia to czas dynamicznych zmian w poznawaniu świata, ale także okres ćwiczeń koordynacji – wzrokowo ruchowej. Dziecko w tym wieku łączy posiadane umiejętności tj. spostrzeganie wzrokowe, sprawność motoryczną, rozumienie mowy.
Dzięki tym umiejętnością dokonuje kategoryzacji na podstawie spostrzeganych podobieństw lub różnic dlatego potrafi: - umieszczać klocki w otworach o zróżnicowanym kształcie - umieszczać klocki w otworach zróżnicowanych wielkością - budować szeregi i wieże z klocków - dobierać części obrazka do jego całości - dobierać pary zabawek - dobierać pary: przedmiot i odpowiadający mu obrazek
Jeśli dziecko rozpoczęło wczesną naukę czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej potrafi również rozpoznać zapisane samogłoski i wyrażenia dźwiękonaśladowcze.
|